Farväl du ljuva morgon...

Vart tog min sovmorgon vägen??



Har inget ljud på mobilen för att inte störas av sms eller något annat på morgonen.
Men i morse hörde jag att det vart störningar i min klockradio och nyfiken som jag är så måste jag ju kolla  ;)
Hade ett missat samtal från min arbetskompis Sussi, som kommit tillbaka från semestern idag.
Tänkte att det var något tjafs om schema eller annat så jag ringde upp på engång.

Men nä då ;)
Sussi stod på en busshållplats utanför stan och hade missat bussen in till stan.
Och bussarna går inte ofta därifrån.
Så hon undrade om jag hade kunnat tänka mig att hämta henne.

Så det var bara hoppa i kläderna, titta sig i spegeln och dra handen genom håret...
Hundarna hoppade i hallen och gjorde segertecknet då matte var vaken så tidigt.
Förstå deras snopna och besvikna blickar när jag drog utan dem...

Nå, Sussi kom sig hem och hundarna fick gå ut!

Kram


Kommentarer
Postat av: Britt-Marie

Hej!

Bra att jag hittade till din blogg i går!! Har idag i ren frustration pratat med en politiker på "mellannivå". Nu kunde jag lägga till att inte heller frågor som rör vårdnadsbidrag handläggs, utöver sjukpenning och sjukersättningar där jag själv sitter med min egna bevis. Kolapsen av systemet är total!! Vet nu inte om det hjälper att prata - men man mår lite bättre i allfall när man får skrika lite;)Bad politikern att uppmana sina partikolleger där uppe i toppen att öka JO:s budget... De kan inte räkna med en "grupptalan"...som man kan avfärda i klump... JO verkar i dagsläget vara enda möjligheten till en individuell prövning och handläggning.. Kanske rent av snabbaste!!;)



Ha´en bra dag!!

Kram

2008-08-18 @ 12:43:12
URL: http://enannanmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback