Min resa till GRAZ

Tänkte att jag ska lägga ut lite bilder från resan till Österrike och Graz.
Var dit med min brukare då han var på konferans genom sitt jobb





Här är slottet vi bodde på, i utkanten av Graz i en liten by som hette Leibnitz





Här är bilder från mitt hotellrum.
Och ja...Jag är coca-cola beroende,därav flaskorna på mitt bord.
Släpade med mig dem ända från kiruna och Sverige då jag visst att vi skulle bo isolerade =)



Här är bilder från resturangen på slottet och våran frukostbuffe.
Har aldrig varit så mätt som den veckan.
Till frukost fick man allt man kunde önska sig,samt fikabröd.
Till lunch var det alltid två rätter samt efterrätt
Till middag två rätter och sen frukt och ost
Behöver jag säga att man åt så att man storknade??








Här är "utsikten" just utanför hotellet.
Bilden i mitten är en gammal vinkällare som funnits där i hundratals år.
Dom hade tyvärr inte det renast vatten man kan tänka sig.








Det här är bilder från den VINPROVNING vi var på en av kvällarna.
Först fick vi lite historik inpräntat i våra öron och sen fick man gå ut på baksidan där dom tänt eld och man fick fortsätta smaka på deras vin.
Tyvärr är jag ingen vindrickare så jag hoppade över att smaka,men roligt att vara med.





Det här är bilder från deras mysiga butik i vinkällaren.
Där köpte jag två likörer och en flaske med vad dom kallade Snappz.



En av dagarna fick vi åka in till GRAZ på guidad tur och på vägen dit åkte vi igenom deras vackra vindistrikt!
Husen folk bodde i var jättevackra och inga massproduktioner som här =)








Och här kommer lite bilder från själva staden GRAZ



Den här är byggd så den ligger på vattnet och man kan gå ner och sitta i den och titta ut över staden.
En av deras mest berömda turistattraktioner









Här är ett gammalt bageri som varit i bruk sedan 1569 =)


Och har är GRAZ finaste konditori!
Jätte söta bakelser och orginella...
Men vet inte om det var så speciellt



På kvällen fick vi gå på mottagning hos Borgmästaren i Graz.
Deras stadshus...
Men det vi fick att äta var inte mycket att hurra för...
Men vin i massor där med. Synd jag inte är någon vindrickare!



På kvällen när vi kom tillbaka till vårat slott i byn Leibnitz,satt vi på altanen till ett berömt cafe dom har där.
Då tog jag den här bilden




Sista kvällen innan vi åkte hem fick vi gå på BANKETT.
Innan middagen var det visning av slottet och så klart lite VIN =)












Det var mina bilder från min resa till GRAZ
Avslutar med denna bild som är taget på planet hem mot Sverige igen




Ha det gott på er alla!
Kram













Kommentarer
Postat av: Anonym

sv: jaha vad roligt :D hancock har jag inte sätt än, var den bra?

får se om vi har delade åsikter om filmen sen då :)

Kram!

2008-08-04 @ 22:04:25
Postat av: LB

sv: jaha vad roligt :D hancock har jag inte sätt än, var den bra?

får se om vi har delade åsikter om filmen sen då :)

Kram!

2008-08-04 @ 22:05:32
URL: http://laazi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback