Ungar och Försäkrings kassan!!! Less!!!

God morgon där ute!
 Äntligen har jag kommit upp ur sängen, men inte för att jag legat och dragit mig.
Har pratat med Försäkrings kassan i telefon i 1,5h.
Dom är väl den struligaste "myndighet" som finns!


Har sökt utökat vårdbidrag för att kunna gå ner mer i arbetstid.
Det skulle inte vara klart förren efter semestertider men när jag pratat med henne som handlägger ärendet lovade hon att kommuniceringen(förslag med rätt att yrka på annat än förslag) skulle komma denna vecka.
Ringde henne igår och då hade hon inte ens börjat med de papper som hon skulle gå igenom.
Hon skulle ringa mig idag om hon skulle kunna ge mig ett provisoriskt beslut då det är dags att göra nytt schema på jobbet.
När hon ringde i morse kunde hon bara meddela att man får inte ge provisoriska beslut och NU, per telefon, började hon göra utredningen...
Inte ens den var färdig???

Så med andra ord har hon bara lovat i telefonen hela tiden trots att inget varit klart, och hela tiden satt nya datum att "då och då" ska det vara färdigt!
Så nu ska jag vänta ca 1,5veckor till på att ens få kommuniceringen och två-tre veckor till på att få ett beslut.
Så min planering och önskan om att få gå ner i tid från första September gick i stöpet.
Så nu får jag vänta till första Oktober igen då.
Det innebär 5 dagars vecka med bara kväller och helger...
GUD vad jag är LESS!!!!

Annars händer det inte så mycket nytt här hemma.
Gubben hemma och ungarna börjar röra sig i sängen.

Hade värsta dusten med grabben i natt!
Han ville titta film och sova med mammsen, så pappa tog soffan och somnade gott och jag och Linus kollade Rich Kids.
En ganska skum men ändå intressant film.
Vi hade inte tittat klart den förren 01.41 och då ville jag naturligtvis sova...
Men det skulle Linus inte göra.
Han skulle titta tv en stund, trodde han, och gömde tv kontrollen och hade sig.
Tillslut vart jag arg och sa att då fick han försvinna ut ur mitt sovrum och lägga sig någon annanstans.
Chockad över att jag vart så sur, och trött och överkänslig, stegade han ut gråtandes i köket och tjurade.
Ropade att han skulle komma och lägga sig men han svarade inte.

Jag steg upp och kollade vart han tog vägen och han hade satt sig i fotöljen i vardagsrumet och skulle minsann sova där!!!
Fine tänkte jag och la mig.
Sen smög han in i köket. Satte sig vid bordet igen...
Ropade att han skulle komma men han fortsatte sura.
Tillslut la han sig på golvet utanför köks dörren...
Inte för att jag vet vad han väntade för resultat då ;)
Var ju bara honom det vart hårt och kallt för.
Men han tänkte att kanske mammas hjärta smälter(lite varmt och blödigt vart det) om han lägger sig där.
Sent omsides kom han så in och la sig och låg och suckade och hade sig och tyckte så synd om sig själv...

Ungar är så dum som strular då dom tillslut ändå får göra som man säger.
Och jag...Jag missade ju min sömn lika väl då jag inte heller kunde koppla av och sova innan han kom in och la sig  ;)

I morgon väntar arbete igen...
Hela långa helgen, hela långa dagarna.
Men det får gå!

Hoppas ni får en bra dag idag!
Kram


Kommentarer
Postat av: Söderlund

Hahaha okej.

Så du bor i Karlstad då med andra ord?! :)



Hoppas du får en trevlig helg!



Mvh

2008-08-15 @ 13:39:49
URL: http://ventux.blogg.se/
Postat av: Ida Björck

svar: hah, ja jag fick allt ta och ge det ett handtag ;D men fint blev de iallafall :P



kram

2008-08-15 @ 13:53:43
URL: http://idahbjork.blogg.se/
Postat av: Söderlund

Hahaha okej!

Det var ingen logik alls i det där! :P

Men ja, vi anlitar oss efter de då, haha! :)



Mvh

2008-08-15 @ 14:06:34
URL: http://ventux.blogg.se/
Postat av: Johanna

ja den är riktigt kul

2008-08-15 @ 14:10:15
URL: http://scorpiongirl80.blogg.se/
Postat av: Josefine

sv; neej, inte så roligt enligt mig iaf :/ är du utbildad inom det? :)

2008-08-15 @ 14:47:04
URL: http://dilen.blogg.se/
Postat av: anne

Vad innebär utökat vårdbidrag?



Er grabb var då på trasselhumör, ibland kan man verkligen undra varifrån de får orken? Speciellt så dags på dygnet. Ni sover förhoppningsvis bättre i natt!

2008-08-15 @ 20:47:23
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: jayne

hej

önskar dej lycka till!!!

Jag fick vänta 6 månader på mitt beslut..men det var ju första beslutet...massa saker de skulle kolla och ha sig...

Ha en bra kväll

2008-08-17 @ 20:11:53
URL: http://jayne.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie

Ja, att gå ronder med försäkringskassan är minst sagt ångestframkallande/förstärkande. För min del handlar det inte om vårdnadsbidrag förstås utan annat på 50 %. "Livet kom i kapp" mig med full kraft;)

Men handläggningarna verkar ju inte fungera inom FK oavsett vad det handlar om... Om detta är våra "Trygghetsförsäkringar" då undrar man hur "Otrygghetsförsäkringarna" ser ut.. Numera öppnar jag brev från FK hos min psykolog..;) Du verkar ha en styrka - var rädd om den!! Lycka till!!

2008-08-17 @ 21:15:58
URL: http://enannanmamma.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie

Både du och jag skulle välkomna riktiga och sakliga utredningar - vi vet att vi har rätt till det! Men deras utgångspunkt är fullständigt snedvriden. Utgångspunkten är att "alla försöker att roffa åt sig av den allmänna kakan" istället för att titta på individens behov och situation. I mitt fall har jag ju "fördelen" att man frekvent förser mig med "bevis" på deras klantighet, i brevform ... Läkarna tycker att jag skall vara heltidssjuksriven men jag vill ju försöka jobba 50 % - känns så viktigt att göra det. FK har "friskförklarat mig". I veckan som gick (efter 1 brev på måndag och 1 brev på onsdag)blev jag desperat och ställde frågan till FK om det i mitt fall endast är obducents utlåtande som betraktas som tillförlitlig fastställande av min diagnos... OM mitt ärende som pågått sedan 8 april blir klart någon gång och OM jag då har någon kraft kvar kommer jag att JO-anmäla hela handläggningen...

Kram och hoppas att du får en god nattsömn i natt!

2008-08-17 @ 22:00:44
URL: http://enannanmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback