UteBadet??? Why?

God kväll på er =)

Nu var äntligen denna helgs arbete över.
Skönt!
Nu jobbar jag iofs mån-tors med men bara 4,5h kvällar så det går ganska bra.

I kväll ska jag krypa ner i soffan med gubben och barnen, titta en "Varg Veum" film och njuta av att jag inte behöver stiga upp tidigt i morgon.

Crille, min tolvåriga son ringde just.
- Kommer du???
- Va??
- Kommer du???
- Men vart är du?
- På utebadet
- På utebadet??? Vad gör du där??
- Jag bara är här, kom och hämta mig...

Utebadet ligger på helt andra sidan stan.
Badet är inte öppet och det är ju inte så konstigt då det inte är särskilt varmt ute...
Så vad dom gör där och varför vet jag rakt inte!!
Och varför kompisens mamma skjutsat dit dom förstår jag då inte heller.
Nå, bara hämta hem honom nu då!
Ungar kan göra en galen!
Han far som en virvelvind!

Ha en bra kväll!
Kram


Kommentarer
Postat av: jayne

usch...tur han ringde dig!!!!

Ja du...diagnos eller inte..skolan är skyidg att sätta in stöd i allafall enligt läroplan och skollag. Min son har en assistent..delar med en annan kille. Men hon har andra letkioner och är ledig varje fredag. De letkioner hon ÄR med på går hon ut mitt i osv.. Hon ska skirva anteckningar och få igång honom ,men ska också vara allert. Men eh..jaha?? Hon kan inte använda dator... min son är o behov av datorn, och har fått ett måndagsexemplar av skolan...som jämt krånglar.

Han har haft tufft med matten, men idag har han det lugnt och får prata matte...vilket är hans sätt...diskutera och komam fram till lösning. Han får använda miniräknare, kan inte hålla tabeller eller siffrorna i huvudet .

Han har rätt till så mycket mer stöd än han får, skolan själv säger att en del lärare vill inte och de har rätt till att då avstå... HRMMM.

Ja de skrev de i sitt yttrande till skolverket, ska bli intressant vad DE säger. Jag hävdar att detta är diskriminering. Min som kan mer än han får visa...hans betyg är däför inte rättvisa.

En del ämnen har han inget stöd alls i form av anteckningar eller att komam igång..men muntliga prov. Då menar läraren att hanfår prov på det sätt som är bäst för honom. Men jag menar att bäst för honom är även om han får stöd vid kunskapsinhämtningen, om han då har G idag... vad hade kunnat få om han fått detta? Han lägger ner otroligt mycket tid på skolan..jag bara hoppas han orkar fortsätta.

ADHD.... usch ja... stackars våra barn...säger jag. OCH då menar jag inte diagnoserna...utan för att de måste kämpa så här...Men... de blir väl också starka av det...

Kra o gonatt!

KUL att få kontakt med en till kämpandes mamma..vi är många...

skriver min mail med.

2008-08-17 @ 21:35:48
URL: http://jayne.blogg.se/
Postat av: anne

Det låter väldigt tufft och kämpigt. Antingen låter det hårdare för en utomstående eller också har man inte en aning om hur det är som utomstående.



Har ni någon form av avlastning, så att du och din man kan komma ifrån och göra något bara ni två? Det är nog väldigt klokt att du vill gå ner i tid, så att ni två kanske kan hitta tid för varandra. Har ni det bra, så har era barn det också.



Kram på dig.

2008-08-17 @ 22:52:00
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: anne

God morgon! Jag är på väg till jobbet.



Våra barn har inga funktionshinder, men jag vet att det där med att hitta och orka ta sig tid för varandra inte är helt enkelt. Och vi har sgs aldrig haft avlastning pga geografiska orsaker. Dessutom tycker vi om att vara med våra barn.

2008-08-18 @ 05:23:10
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: jayne

Godmorgon.

Ja du....för att orka vara stark måste man ju ha stöd. Ha en bra dag

2008-08-18 @ 06:25:51
URL: http://jayne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback